Dieta înfometării pe intervale (intermittent fasting) – eficientă pentru slăbit sau nu prea?

Regim de slabit fasting

Postul intermitent sau fasting este un regim alimentar cu rădăcini în tradiția religioasă și spirituală. Actualmente este studiat pentru efectele metabolice pozitive. Fasting intermitent și-a câștigat popularitatea ca dietă de slăbit pentru că determină rezultate vizibile și de durată. Au fost studiate însă și alte beneficii ale postului intermitent cum ar fi: reducerea riscului de cancer mamar sau de boli cardiace, reducerea declinului cognitiv și un control mai bun al glicemiei la diabetici.

Cum se poate practica fastingul intermitent? Ce au concluzionat până în prezent specialiștii, referitor la beneficii?

Dieta înfometării pe intervale (intermittent fasting) – eficientă pentru slăbit sau nu prea?

Fasting intermitent: ce este? Fasting intermitent este un tip de dietă cu restricție intermitentă de calorii. Cu alte cuvinte, este un termen modern care descrie perioadele de post practicate în diverse variante.

  • Moldova ECO Dieta înfometării pe intervale intermittent fasting — eficientă pentru slăbit sau nu prea?
  • Adevarul despre Intermittent Fasting (Postul Intermitent)
  • A slabit cineva cu banda de alergat
  • Metoda de slăbit intermittent fasting: ce este dieta pe intervale - nordvesttermalpark.ro
  • FASTING INTERMITENT: dieta de slabit cu beneficii metabolice
  • Postul intermitent după naștere – Cum am slăbit cu Intermittent fasting – nordvesttermalpark.ro
  • Postul intermitent - slabeste fara sa renunti la alimentele tale favorite
  • Consultație Gratuită Metoda de slăbit intermittent fasting: ce este dieta pe intervale Mulți oameni când aud de dietă se sperie, spun că ei nu au atâta voință pentru a mânca la ore prestabilite și anumite alimente.

Dieta postului intermitent nu se bazează pe alegerea sau excluderea unui anumit tip de alimente. Nu este o listă cu alimente permise sau interzise. În schimb, se bazează pe alegerea intervalului de timp în care ne hrănim. Tot ceea ce mănânci în 24 de ore trebuie să concentrezi într-un interval de timp, de obicei același.

regim de slabit fasting

De exemplu, dacă alegi să mănânci într-un interval de 8 ore, de la Sau dacă alegi să mănânci dimineața și la prânz, până la micul dejun următor poți practica fasting timp de 16 ore.

Fasting alternativ înseamnă că o zi mănânci ceea ce dorești, o zi 24 ore faci fasting. Este o variantă mai greu de practicat.

Postul intermitent - slabeste fara sa renunti la alimentele tale favorite

Deși sunt puține studii pe acest tip de dietă, rezultatele obținute sunt încurajatoare atât în ceea ce privește scăderea în greutate. Nu sunt de neglijat nici beneficiile metabolice: scăderea LDL-colesterol, scăderea trigliceridelor, controlul glicemiei, diminuarea rezistenței la insulină.

  • E Vinerea Mare cumva?
  • Cum sa slabesti cu Intermittent Fasting (Postul Intermitent)
  • A slabit cineva cu keto guru
  • Postul intermitent după naștere — Cum am slăbit cu Intermittent fasting Știu deja ce vor spune multe mămici: că în alăptare nu ai voie să ții post sau dieta.

Ce este fasting modificat? Fasting modificat este varianta cel mai regim de slabit fasting de aplicat. Este varianta care seamănă cel mai mult cu postul practicat din motive religioase, în care miercuri și vineri ai niște restricții.

Doar că la fastingrestricțiile sunt la numărul de calorii și nu la tipul de alimente. Cea mai cunoscută dietă de fasting modificat este dieta în care 2 zile pe săptămână practicăm fastingul, iar celelalte 5 ne hrănim normal.

Care sunt argumentele pro fasting intermitent?

regim de slabit fasting

Chiar și dieta mediteraneană trebuie studiată ca principii de bază dacă nu aparții zonei mediteraneene. În cazul postului intermitent este suficient să ne stabilim zilele sau orele de post, fără să ne preocupăm de tipurile de alimente.

Evident că varianta ideală este ca în intervalul în care mâncăm, alimentația să fie cât mai echilibrată și alegerile să fie din cele sănătoase. Dar, regim de slabit fasting orele sau zilele în care alegem să mâncăm, nu trebuie să căutăm să compensăm perioada de post ca și cantitate și număr de calorii.

Deci, cel puțin din ceea ce se știe până în prezent, fastingul este de ales ca dietă de slăbit doar dacă urmărești și celelalte beneficii pe care le aduce.

  1. Ceaiuri care ajuta la slabit
  2. Diete déviction

Mai ales că efectul de scădere în greutate este mai evident la tineri decât la vârste mai înaintate. În schimb, postul intermitent ar putea fi produse slabire secom ușor de practicat decât alte diete de slăbit. Motivul principal este că nu necesită excluderea anumitor alimente și nici calculul strict de calorii.

La aceștia s-a observat reversia rezistenței la insulină.

regim de slabit fasting

Efectul a fost menținerea unui bun control al glicemiei și, chiar, renunțarea la tratamentul cu insulină. Înstudii care au inclus mai multe persoane au concluzionat că rezultatele pozitive sunt clare: greutatea scade, controlul glicemiei este mai bun. Același efect poate fi regim de slabit fasting și cu restricția constantă de calorii, dar postul intermitent ar putea fi o variantă mai ușor de adoptat.

Dar și prin efectele pozitive de combatere a hipertensiunii, dislipidemiei și diabetului.

Cum îți calculezi necesarul de calorii

Se știe regim de slabit fasting proteina C reactivă este un bun barometru al inflamației. Valorile ei în sânge ne orientează și asupra cauzei destul de corect. Varianta numită proteina C reactivă ultrasensibilă ne indică și riscul cardiovascular.

Postul intermitent a dovedit că poate reduce valoarea proteinei C reactive, ceea ce înseamnă reducerea inflamației.

Efectul a fost mult mai vizibil la persoanele cu obezitate studiul a inclus și persoane cu greutate normală. De asemenea, perioada de practicare a fastingului a fost de peste 8 săptămâni.

Care sunt argumentele contra fasting intermitent? Pot apărea: lipsa de energie, durere de cap, senzație de frig, constipație sau modificări ale dispoziției psihice. Dar efectele au fost observate la un număr mic din persoanele incluse în studiu.

FASTING INTERMITENT: dieta de slabit cu beneficii metabolice

Foamea a fost principalul fenomen regim de slabit fasting în prima săptămână de dietă. Jumătate din participanți au consemnat senzația de foame. Dar treptat aceasta s-a diminuat și dieta a putut fi continuată.

regim de slabit fasting

Totuși se recomandă precauție la persoanele care au diverse afecțiuni. Colaborarea cu medicul este totdeauna binevenită. Nu sunt restricții în alegerea grupelor de alimente.

regim de slabit fasting

Asta poate face din fasting o dietă comodă, ușor de adoptat, dar nu neapărat sănătoasă. De aceea, este recomandabil ca în zilele cu alimentație normală să ne preocupăm să alegem alimente sănătoase.

Beneficiile fastingului vor fi cu atât mai evidente. Ideea fastingului este ca în zilele cu hrană normală să nu depășim numărul de calorii potrivite cu vârsta și gradul de activitate.

regim de slabit fasting

Acest target trebuie menținut și în zilele cu hrană normală din cadrul postului intermitent. De reținut: -cercetările asupra postului intermitent sunt în curs -rezultatele de până acum evidențiază multe beneficii, scăderea în greutate fiind doar unul din ele -efectele cum sa slăbești rapid sunt minore și ușor de controlat Abonează-te la newsletter Pentru a primi pe email cele mai noi articole și anunțuri speciale, abonează-te la newsletter-ul nostru săptămânal!

Promitem că nu-ți trimitem spam. Accesează cabinetul virtual Dr.