Dieta vegana: cum arata meniul pentru toata saptamana

Dieta vegetariana

Despre nutritie Dietele vegetariene si vegane devin din ce in ce mai populare in randul adultilor, dar si un numar crescut de copii si adolescenti adopta aceasta alimentatie.

  1. Autor: Dr.
  2. Dieta Vegana | Ce trebuie sa stii inainte de a o adopta

Motivele de alegere a acestei diete sunt variate si includ efecte pozitive asupra sanatatii, efecte sociopolitice, economice, ecologice si legate de drepturile animalelor. Vegan: sunt excluse toate produsele de origine animal; unii vegani nu folosesc nici mierea si au retineri in a folosi pielea sau lana.

Primii pasi inainte de a adopta o dieta vegana

Acizi grasi Omega 3: Dieta vegetariana este bogata in acizi Omega 6, dar deficitara in acizi Omega 3, pana la absenta dieta vegetariana, in special in cazul veganilor.

Acizii Omega 3 sunt importanti pentru creier, retina si membranele tuturor celulelor. Sursele vegetale pentru acesti acizi sunt: inul, chia, rapita, canepa, nucile si uleiurile lor.

dieta vegetariana dieta vegana slabit

Suplimente pe baza de alge de mare sunt disponibile pentru situatii cu necesar crescut: sarcina, alaptare. Fier: Absorbtia fierului din surse vegetala este redusa comparativ cu dieta vegetariana din sursa animala si este mai usor influentata de alte alimente. Sursele vegetale de fier includ painea integrala, legumele verzi, salatele cu frunze verzi, fructele uscate, produsele din soia, bulgurul si germenii de grau.

In SUA, imbogatirea pe scara larga cu fier dieta vegetariana painii, a cerealelor si a produselor din paste a contribuit la cresterea consumului de fier de in cazul copiilor.

Care sunt substantele nutritive vitale in dieta vegetariana?

Acidul ascorbic ajuta la absorbtia fierului, motiv pentru care se recomanda consumul crescut de dieta vegetariana si legume bogate in vitamina C citrice, capsune, broccoli si rosii. Zinc: Nivelul seric dieta vegetariana zinc este similar la persoanele vegetariene comparativ cu cele care nu sunt vegetariene, nefiind identificate consecinte asupra sanatatii. Iod: Dietele bazate pe plante sunt sarace in iod, de aceea se recomanda consumul alimentelor cu iod adaugat precum sarea iodata.

dieta vegetariana apa cu lamaie pentru slabit

Consumul de peste sau vegetale marine reprezinta, de asemenea, un aport considerabil de iod. Calciu: Aportul suficient de calciu este important pentru mentinerea densitatii osoase. Pentru pacientii lacto-vegetarieni sau ovo-lacto-vegetarieni, aportul este suficient sau chiar dieta vegetariana crescut comparativ cu pacientii non-vegetarieni.

Dieta vegetariana para niños ¿es recomendable?

Sursele vegetale de calciu sunt: varza kale, varza chinezeasca, varza bok choy un soi de varza chinezeascasmochine uscate, dar sunt necesare cantitati crescute sau un numar mare de portii pentru a acoperi necesarul zilnic. Alimentele imbogatite cu calciu, precum laptele si branza de soia, tofu preparat cu calciu, cerealele, pastele si sucurile pot fi o alternativa.

Cuvinte cheie de căutare

In situatii cu necesar mai crescut: sarcina, alaptare pot fi indicate suplimente cu calciu. Vitamina D: Nivelul de vitamina D este corelat cu dieta vegetariana la soare si alimentatia.

dieta vegetariana lamaie cu miere pentru slabit

Cele mai bune surse sunt pestele gras si uleiul de peste, insa si ficatul de vita, branza si galbenusul de ou pot avea un aport de vitamina D. Suplimentele cu vitamina D pot fi luate in considerare de catre persoanele care nu consuma deloc aceste produse sau in cazul in care nu sunt acoperite dieta vegetariana zilnice.

Vitamina B Vitamina B12 se gaseste doar in produse de origine animala, iar deficienta apare la 6luni — 2 ani de la incetarea consumului acestora. Ovo-lacto-vegetarienii si lacto-vegetarienii au din alimente un aport zilnic suficient de vitamina B Pacientii vegani si alti vegetarieni dieta vegetariana aport insuficient ar trebui sa consume alimente imbogatite cu vitamina B12 precum drojdii, cereale sau lapte dieta vegetariana soia fortificate ori suplimente cu vitamina B De mentionat ca forma de Vitamina B12 continuta de spirulina, vegetale marine, tempeh si miso este inactiva.

By: Author Ruxandra Home » Bine de stiut » Dieta vegetariana Cum sa adopti o dieta vegetariana sanatoasa Dieta vegetariena a devenit extrem de populara in zilele noastre iar asta nu poate decat sa ma bucure! Motivele care ii determina pe oameni sa aleaga aceasta cale sunt variate, dieta vegetariana avand o multitudine de beneficii pentru sanatate, cum ar fi reducerea riscului de boli de inima, diabet si unele forme de cancer dar si beneficii ce tin de etica si dieta vegetariana.

Dietele vegetariene pot fi o alternativa la dieta clasica, insa alegerea unei astfel de diete trebuie sa fie facuta cunoscand toate avantajele si dezavantajele acesteia. Autor: Dr.